Pogotowie Opiekuńcze w Koninie

Aktualności

Biwak w Trójce – wrzesień 2017

Tegoroczne lato pożegnaliśmy podczas biwaku w Gospodarstwie Agroturystycznym w Trójce, który odbył się w dniach 15 – 16 września. Podczas takiego wyjazdu młodzież może wykazać się posiadanymi umiejętnościami oraz nabyć nowe. Sami rozbijali i składali namioty, rozpalali ognisko, pomagali w karmieniu koni w stajniach. Doświadczyli też konnej jazdy. Piękna, słoneczna pogoda umożliwiła też spacery po lesie, zbieranie grzybów i zabawę w podchody. Noc spędzona w plenerze była dla wszystkich miłą odmianą od codziennej rzeczywistości. Naładowani pozytywną energią wróciliśmy do placówki.

Wycieczka do Borysewa 2017

Zanim jeszcze rozpoczęły się tegoroczne wakacie tj. w dniu 21.06.2016r. zabraliśmy wszystkie nasze dzieciaki i młodzież na wycieczkę do ZOO w Borysewie. Jej celem była integracja i  rozwijanie pozytywnych więzi w grupie rówieśniczej, poprawa współpracy w grupie, wyczulenie na potrzeby innych, pomoc słabszym, a także rozwijanie zainteresowań poznawczych wychowanków. Podróżowaliśmy bardzo komfortowym dużym busem. ZOO zwiedzaliśmy wraz z przewodnikiem, który opowiadał nam o życiu i zwyczajach egzotycznych zwierząt. Podczas spaceru oglądaliśmy karmienie białego tygrysa oraz pokaz tresury Dawida – foki szarej. Byliśmy też w zagrodzie, gdzie mogliśmy bawić się i głaskać kozy. Dla naszych w większości miejskich dzieciaków było to nowe i bardzo przyjemne doświadczenie. Piękna, letnia pogoda sprawiła, że mogliśmy spędzić cały dzień na powietrzu w miłym otoczeniu. Na koniec zjedliśmy obiad w miejscowej restauracji.

Rajd rowerowy do Trójki 2016

Wakacje się skończyły. Jednak, aby na dłużej przetrwało w naszej pamięci ich miłe wspomnienie, zorganizowaliśmy w dniu 08.09.2016r. dla naszych podopiecznych rajd rowerowy do zaprzyjaźnionego Gospodarstwa Agroturystycznego ,,W siodle” w miejscowości Trójka. Sympatyczni gospodarze przywitali nas pysznym drożdżowcem i herbatą. Jak nazwa wskazuje, gospodarstwo specjalizuje się w opiece nad końmi i nauczaniu jazdy konnej. Zwiedziliśmy stajnię, a następnie mieliśmy okazję dosiąść konia. Większość z nas pierwszy raz w życiu. To było super przeżycie. Później jeździliśmy bryczką po okolicznych lasach. Gdy zgłodnieliśmy, wspólnie zjedliśmy fantastyczną wiejską grochówkę i upieczone nad ogniskiem kiełbaski. Późnym popołudniem wróciliśmy do placówki zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.

Świąteczny czas pomagania 2016

Święta Bożego Narodzenia, to taki szczególny czas, w którym ludzie o wielkich sercach dzielą się tym co mają, z tymi, którzy mają mniej. W tym roku firma Schenker Sp. z o. o. Odział Konin – Grupa DB SCHENKER wraz z wolontariuszami – młodzieżą z I Liceum Ogólnokształcącego w Koninie w ramach akcji ,,Świąteczny czas pomagania” przyszła z pomocą dzieciom i młodzieży z naszej placówki. W dniu 17 grudnia odbyło się u nas spotkanie, podczas którego wychowankowie otrzymali podarunki w postaci koców, kompletów pościeli, ręczników, naczyń kuchennych oraz innych rzeczy potrzebnych w codziennym życiu. Przygotowano też dla nich świąteczne paczki pełne słodkości, które zostały im wręczone podczas uroczystości wigilijnej. Aby mogła się ona odbyć w jak najlepszej oprawie, przedstawiciele firmy i wolontariusze odmalowali największy pokój w placówce oraz wspólnie z wychowankami pogotowia i ich opiekunami przygotowali piękne ozdoby choinkowe.  Spotkanie zakończył słodki poczęstunek. To był bardzo miły, chociaż pracowity dzień. Pracownicy i podopieczni pogotowia są bardzo wdzięczni, firmie Schenker za pamięć o tym, że jest w Koninie miejsce dające schronienie dzieciom pozostającym w trudnej sytuacji życiowej. Niektóre z nich być może nie spędzą tegorocznych Świąt w swoich rodzinnych domach. Warto pamiętać, że dobro okazywane innym powraca do nas z podwójną mocą. Zatem dzielmy się nim nie tylko od święta.

Lato 2016

Tegoroczne lato, jak każde obfitowało w atrakcyjne formy spędzania wolnego czasu, które staramy się zapewnić naszym podopiecznym. Kolejny spływ kajakowy na zaproszenie Konińskiego Stowarzyszenia Abstynentów SZANSA, odbywający się rzeką Wartą na trasie Biechowy – Bulwary Nadwarciańskie dał nowym wychowankom możliwość udziału w fantastycznej przygodzie. A ponieważ lato nierozerwalnie łączy się z wypoczynkiem nad wodą, na zaproszenie pana Grzegorza Ścibora i jego syna Mateusza pływaliśmy żaglówką po jeziorze pątnowskim. Dzieciaki otrzymały też liczne sportowe gadżety i upominki.